سفارش تبلیغ
صبا ویژن


شهید من



اوقات شرعی

میانبرهای وبلاگ

والپیپرهای مذهبی وبلاگ بیمعرفت

حلقه طراحان
اطلاعات آماری




 RSS 

جستجو در متون
جستجو با گوگل
موضوعات نوشته ها

خبرنامه

برای آگاهی از به روز شدن وبلاگ در خبرنامه عضو شوید.


 

در حال حاضر مطالعه می کنم..



بیت الاحزان
نویسنده: شیخ عباس قمی
ترجمه: آیت الله ناصر مکارم شیرازی


خرید اینترنتی
نظرسنجی

فعلا مورد خاصی بری نظرسنجی وجود ندارد.
لوگوی بی معرفت

تابستان 85 - بیم عرف ت :: طرحی نو در وبلاگستان مذهبی



کد بالا را
Copy کنید و در بین کدهی سیت
خود و در بین تگ هی
Paste ،Body
کنید.

حمایت های اینترنتی


تحریم اسرائیل - Bycott Israel

آرشیو نوشته ها

تابستان 89 [8] |  بهار 89 [4] |  زمستان 88 [16] |  پاییز 88 [10] |  تابستان 88 [4] |  بهار 88 [5] |  زمستان 87 [9] |  پاییز 87 [9] |  تابستان 87 [11] |  بهار 87 [18] |  زمستان 86 [9] |  پاییز 86 [5] |  تابستان 86 [11] |  بهار 86 [8] |  زمستان 85 [26] |  پاییز 85 [17] |  تابستان 85 [24] |  بهار 85 [21] |  زمستان 84 [24] |  پاییز 89 [8] |  زمستان 89 [7] |  بهار 90 [10] |  تابستان 90 [1] |  بهار 91 [2] |  تابستان 91 [2] |  پاییز 91 [1] |  پاییز 92 [6] |  زمستان 91 [1] |  زمستان 92 [1] | 

همسایه ها


مذهبی اسلامی (مداحی های جدید) + مذهبی اسلامی (فیلم و صوت اسلامی) + مذهبی اسلامی (بانک فیلم و صوت اسلامی 2) + خاکریز + دلگویه های غلامعلی مجاهد + غربتکده + دوست اختصاصی + حزب الله + روایت نامه + عشق و مشق + سیمرغ قاف + یا علی جان مددی + شکوفه نرگس + تشنه معرفت + دنیای سه خواهر + عبد زیر صفر + شیعه شناسی + مجله ینترنتی قرآن + کلرجی من + یک آرزو + نغمه های بندگی + لیلة القدر + ?Who + پیامبر اعظم + هیئت منتظرین + دیار رنج + وب نامه + باران عدل + طلبه ای از نسل سوم + محفل یاران + هیئات جوانان عاشوریی + عطشان + به یاد او + حرفهی جوانی + دفتر یادداشت + پشت خطی + معراج + مجنون الحسین + غم دوست + آفاق + صبح ظهور + محبوب + آدینه + شب رو + تشنه + ...


تمامی کسانی که به "بی معرفت" لینک داده اند می توانند از طریق  پیغام خصوصی به من اطلاع دهند تا به منظور قدردانی، لینک آنها در این بخش قرار بگیرد.



 
در صورت تمایل می توانید با قرار دادن تکه کد فوق در بین دو تگ
و
قالب خود،
این لینکستان را در سایت یا وبلاگ خود نمایش دهید. (در صورت بروز هرگونه مشکل، پرسش خود را  از طریق پیغام خصوصی آخرین پست مطرح کنید)




دوشنبه 85 شهریور 27

 
    اولین کسی که نماز دیگر عصر گزارد حضرت یونس (علی نبینا و آله و علیه السلام) بود.

وقتی که آن حضرت از شکم ماهی آزاد شد آن ساعت، وقت نماز عصر بود. یونس (ع) دید از 4 تاریکی نجات یافت ( تاریکی لغزش، تاریکی شب، تاریکی زیر دریا و تاریکی شکم ماهی ) و به خاطر شکر این نعمت ها 4 رکعت نماز گزارد و این اشاره است به بنده مومن، که چهار ظلمت در پیش دارد:
1- ظلمت معصیت
2- ظلمت قبر
3- ظلمت قیامت
4- ظلمت دوزخ
    ... و چون این چهار رکعت نماز بگزارد با هر رکعتی از یک ظلمت برهد.

منبع: کشف الاسرار، ج1،ص 654


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 6:0 صبح | ()نظر

کلمات کلیدی : معرفت نماز خواندن

ارسال لینک :





شنبه 85 شهریور 25

 

 


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 11:44 صبح | ()نظر

کلمات کلیدی : عکس و حرف!

ارسال لینک :





دوشنبه 85 شهریور 20

 

سلام:
حال و احوال بازدیدکننده های بامعرفت ما چطوره؟!
الآن یک هفته ای میشه که به روز نشده بودم!! می خواستم برای نیمه شعبان یه کارهایی بکنم ولی متاسفانه مشغله های بسیار مانع شد! هفته پیش که درگیر طراحی و چاپ 400 تا دعوتنامه برای یادواره شهدا بودم... آخر هفته هم بچه ها رفتند مشهد، و یه سری از کارها افتاد روی دوش ما! پنج شنبه هم که خانواده رفتن شمال و من به خاطر جشن خیابانی مسجد نتونستم باهاشون برم! ...مسئول کامپیوتر مراسم بودم؛ به علاوه اینکه با گروه سرود هم، ساز زدم! دیروز هم رفتیم جشن ازدواج یکی از دوستان... شبش هم رفتم منزل یکی از اقوام کامپیوترشون رو درست کنم! امروز هم که مریض شدم و افتادم تو خونه... دکتر گفت ویروسه!! یه آمپول هم افتادیم...
خب.. شما چه خبر؟ نیمه شعبان چیکار کردید؟ کجا رفتید؟
بعضی ها مشهد بودن.. بعضی ها جمکران... بعضی ها توی جشن ها و مراسم بودن...
همه جا چراغونی شده بود... توی میدون های بزرگ چادر های سبز رنگی زده بودن و برای سنین مختلف، برای معرفی مفاهیم انتظار و آشنایی با امام زمان، برنامه داشتن..
خونه ها رو که نگاه می کردی هر کدوم لااقل با زدن یه پرچم "یا مهدی ادرکنی" یا یه ریسه کوچیک ارادتشون رو به آقا ابراز می کردن..
توی وبلاگ ها... هر کی یه چیزی می گفت...
یکی می گفت: نیومدی آقا!
یکی می گفت: منتظرتم...
یکی خسته شده بود و به خدا عرض شکایت می کرد..
یکی حساب اعمال خودشو می کرد که چقدر یار بوده؟
یکی دم از تکلیف می زد...
یکی با آقا درد دل می کرد...
یکی حوادث قبل از ظهور رو بررسی می کرد!
یکی دعا می کرد می گفت آخرین نیمه شعبان غیبت باشه ان شاءالله...
...
خلاصه تو آسمون ها و زمین، ماجراهایی بوده این چند روزه..
تو دل ما هم غوغایی بوده این چند روزه...
همه شاد بودن... و یا حداقل وانمود می کردن که شادن...
ولی این دل بی معرفت ما بدجوری گرفته بود!! طوری که حتی وانمود کردن به شادی هم برام سخت بود!!
هرچی دنبال علتش می گشتم نمی فهمیدم...
تا اینکه دیگه طاقت نیاوردم و یه زیارت عاشورا خوندم و زدم زیر گریه!!
این دل عاشق ما هم معلوم نیست اهل کدوم مرامیه...
 به قول عزادار عزیز: « خیره ان شاءالله!! » ولی بعضی وقتا واقعاً این عقلم کم میاره...
خودم می تونم یه جورایی توجیهش کنم!! ولی... فقط خدا میدونه که درد این دل چیه؟!!
بگذریم..
بعد از یه هفته حسابی درد دل کردیما...  سرتونو درد آوردم!
برای ما دعا بفرمایید...
یا علی


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 6:0 عصر | ()نظر

کلمات کلیدی : خاطرات

ارسال لینک :





شنبه 85 شهریور 11

    شعر زیر سروده جناب محمد علی مجاهدی (پروانه) است که از دوستان عارف بزرگ شیخ جعفر مجتهدی هستند. ایشان در متن کتاب در محضر لاهوتیان می فرمایند که: « قبلا هم اشعاری برای امام زمان سروده بودم ولی تعداد ابیات آن یا 12 بود یا 14!! ولی این شعر 9 بیتی بود و هر چه تلاش کردم که 2-3 بیت دیگر به آن بیافزایم نتوانستم! » و آنگاه وقتی به محضر آن مرد خدا شرفیاب می شوند.. شیخ جعفر به ایشان میگویند که: همانگونه که برای سرودن شعر به دامان کریم اهل بیت حضرت جوادالائمه را گرفتید و به ایشان توسل کردید شعر شما هم کد ایشان را دارد!!

بتا! من زجام وصال تو مستم -- ز مستی بت روی تو می پرستم
ز روز ازل مست جام تو بودم -- کنون نیز سرخوش ز جام الستم
چه رانی ز پیشم چه خوانی، خوشم من -- که از باده عشق روی تو مستم
به جز عشق روی تو ، کیشی ندارم -- اگر نیک یا بد، همینم که هستم
سگ طوقی ام من، مرانم ز درگه -- که خود را به زنجیر عشق تو بستم
تو ای حجة بن الحین مگسل از من -- که با یادت از هر دوعالم گسستم
تو ای خضر ره! همتی همرهم کن -- که از دست رفتم، که از پا نشستم
بود از تو (پروانه) را آرزویی -- برآور تو این آرزو، گرچه پستم
بگو تا که مامور غیبی سپارد -- گذرنامه کربلا را به دستم

    و نیز جالب است که بدانید پیرو آخرین بیتی که شاعر سرود و نیز شیخ جعفر مجتهدی هم به ایشان فرموده بودند.. از سر عنایتی که ابن الرضا جوادالائمه و امام زمان (عج) به ایشان کردند؛ پس از مدتی ایشان به زیارت قبور مطهر حضرت زینب و رقیه در سوریه و امام حسین در کربلا و نیز سفر مکه و مدینه نائل شدند!!؟!

 


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 1:11 عصر | ()نظر

کلمات کلیدی : اشعار شنیدنی

ارسال لینک :





دوشنبه 85 شهریور 6

 

حسین جان آمدی...
                     ولی زود رفتی...              جای تو همیشه در نگاه من خالی است..

کی شود که بیایی و دیگر از پیش ما نروی؟!


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 11:29 عصر | ()نظر

کلمات کلیدی : مناجات

ارسال لینک :





یکشنبه 85 شهریور 5

 

سلام علیکم:
نظرات دوستان در پست قبلی حاکی از این داره که یکم مثل اینکه منظور ما رو درست نفهمیده اند! من حرف دارم:

حرف اول:
   
موسیقی در احکام اسلام و استفتائات مقام معظم رهبری چگونه است؟
1- اسلام به ترویج موسیقی و یادگیری موسیقی انسان را تشویق نمی کند و بعضاً احادیث خطرناک و سنگینی در مورد موسیقی وجود دارد! ( ما کی باشیم که بخواهیم به موسیقی کسی را تشویق کنیم!! )
2- نظر حضرت آقا این است:

بسمه تعالی

استفاده از آلات و ابزار موسیقی لهوی در نواختن مطرب لهوی حرام است و استفاده از این قبیل آلات حتی در غیر موسیقی مطرب لهوی اگر مستلزم مفاسدی باشد جایز نیست! ولی استفاده از آلات موسیقی در نواختن موسیقی غیر لهوی چنانچه مفاسدی بر آن  مترتب نباشد فی نفسه منعی ندارد، و لیکن در هر صورت ترویج موسیقی و اهتمام و اشتغال به آنبا هدف های نظام اسلامی منافات دارد.

حرف دل من:
    حضرت آقا یادگیری موسیقی را برای اجرای برنامه های مفید فرهنگی جایز دانسته اند.. یکی از دلایلی هم که من وارد دنیای موسیقی شدم همین امر بود! ولی این مسلم است که برای اینکه بتوان اثری فرهنگی و مفید خلق کرد باید گروه نوازی را جایی فرا گرفت تا بعد از یادگیری صحیح آن، آنرا بطور صحیح در برنامه های فرهنگی استفاده کرد. شکایت من از این بود که چرا گروهی از بچه های مذهبی با اعتقاد دور هم جمع نمی شوند که اشخاصی مثل من مجبور نباشند برای یادگیری این علوم با افرادی اجرا داشته باشد که از انجام حرام ابایی نداشته باشند!!! امروز، موسیقی در دنیای اسلام رواج پیدا کرده است نمونه های آنهم سامی یوسف یا یوسف اسلام یا ... هستند که طرفداران بسیاری هم در جهان اسلام پیدا کرده اند و آهنگ هایشان هم، همه بر گرفته از موسیقی غربی هستند؛ مطمئن باشید موسیقی سنتی سرزمین ما خیلی بهتر از آن نوع موسیقی ها می تواند موثرتر باشد و ما می توانیم در این زمینه حرف برای گفتن داشته باشیم. چه حس و حالی پیدا می کنید وقتی این خوانندگان سنی در آهنگ های خود، صدها مرتبه بر رسول الله صلوات می فرستند : اللهم صل علی محمد و سلم!!  و اگر هم بخواهند بر آل ایشان صلوات بفرستند حتما نامی هم از خلفای ملعون می برند؟!! که اللهم صل علی محمد و آله و صحبه و سلم!!
ایده ای که امروز من در سر دارم شاید امروزه در اذهان مکروه و گاهی حرام بیاید... ولی مطمئن باشید روزی به این خواهیم رسید!! تا کی می خواهیم امثال اشخاصی را بپرورانیم که برای منتشر کردن نوار خود و برای اینکه از وزارت ارشاد مجوز بگیرد آهنگی برای حضرات معصومین بخواند و بعد هم سر از لوس آنجلس دربیاورد؟!
زمان انقلاب در دانشکده موسیقی را بستند که ما مطرب نمی خواهیم ولی امروز باز شده اند! تا دیروز همخوانان زن نداشتیم ولی امروز مثل اینکه خواننده زن هم داریم پیدا می کنیم! تا دیروز پخش تصاویر سازها در صدا و سیما مشکل داشت ولی امروز نی و دف را در صدا و  سیما نشان می دهند! اگر قرار باشد که همینگونه پیش برود... کنسرت ها برگزار شوند و آموزشگاههای موسیقی کماکان در جمهوری اسلامی باز باشند و تعلیم دهند و یاد بگیرند لزوم وجود گروههای موسیقی حلال مذهبی اگر امروز قابل درک نباشد مطمئنا گذشت زمان وجود آنرا تایید خواهد کرد... مگر اینکه یادگیری و یاد دادن موسیقی را در این مملکت حرام اعلام کنیم و آنرا از ریشه بکنیم!! (که البته اینگونه چکشی برخورد کردن جای تامل دارد!!)
    و اما اینکه ما گفتیم اگر موسیقی دوست دارید برید دنبالش... آقا جان! ما تشویق به یادگیری موسیقی نکردیم! حرف ما این است: « ترک افسد به فاسد بکنید. » اگر روزی جوانی دید که استعداد موسیقی دارد و اگر دنبال این استعدادش نرود ممکن است به حرام های دیگری بیافتد.. خب.. موسیقی حلال هم وجود دارد! برود دنبال پرورش استعدادش!!

حرف آخر:
   
سوء تفاهم شد! اشکالی ندارد... وجه مثبت قضیه این است که همانطور که می دانستم ولی به یقین رسیدم که خوانندگان این وبلاگ اغلب از قشر مذهبی و با اعتقاد و اهل امر به معروف و نهی از منکر هستند و این برای من خیلی خیلی ارزش دارد! به خداوندی خدا قسم "بی معرفت" معصوم نیست!! اگر اشتباهی روزی در نوشته های ما دیدید و شرایط امر به معروف را فراهم دیدید ما در مقابل حکم قطعی خدا تسلیمیم!
در آخر هم اینکه نام " احکام دور افتاده " به " حکم خدا " تغییر یافت!

فدای قدوم پاکت امیرالمومنین!


 


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 9:4 عصر | ()نظر

کلمات کلیدی : حکم خدا

ارسال لینک :





سه شنبه 85 مرداد 24

سلام علیکم و رحمة الله:
- آقا این چند وقته نبودی کجا بودی؟؟
جواب: پای یه پروژه کامپیوتری... 3 -4 روز کار مداوم شبانه روزی!
الحمدلله این کار هم علی رغم زحمت زیادی که داشت به لطف خدا به پایان رسید! به قول یکی از دوستان : « ای کاش حتی 1 ثانیه هم ظهور را نزدیک تر کنه! » ... راستی پیروزی حزب الله مبارک باشه...
ان شاءالله یه روز هممون با هم و در رکاب صاحب الزمان بجنگیم...


 و اما بگم براتون از یه مسئله دیگه... که این چند روزه بدجوری گرفتارشم! موسیقی رو می گم! توی پروفایل پارسی یارم گفته بودم که خودمون هم یه دستی توی موسیقی داریم! آره...
جمعه ای که میاد کنسرت دارم!!؟! ساعت 4 توی تالار رودکی...
بعداً براتون بیشتر از ماجرای موسیقی و وارد شدنم توی این معرکه با وجود عقیده های مذهبی خودم می گم و می نویسم ان شاء الله! ولی فعلاً این رو از ما داشته باشید..
اگه دوست داشتید تشریف بیارید! بلیطی نیست! کنسرت پژوهشیه با همکاری انجمن پژوهشی موسیقی ایران، درباره ی تصنیف های دوره رضاخان.. همه شما بزرگواران از طرف ما دعوتید! اساتید بزرگوار موسیقی هم دعوت شده اند: استاد محمد رضا شجریان، محمد رضا لطفی، داریوش طلایی، کامبیز گنجه ای،...
که البته بعضی های قبول زحمت کرده اند و بعضی ها هم...!
خدا به خیر کنه... آقا محتاجیم به دعای خیر شما!

پوستر کنسرت - برای بزرگتر شدن کلیک کنید
 

یا علی


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 11:36 عصر | ()نظر

کلمات کلیدی : خاطرات

ارسال لینک :





   1   2   3   4      >
+ لینک پست های اخیر: :












هرگونه استفاده از مطالب و فایل های این وبلاگ در جهت نشر فرهنگ دینی موجب امتنان است!!
طراحی: بی معرفت - نام قالب: دل شب
توسط نرم افزار: فتوشاپ CS و فرانت پیج 2003
قدرت گرفته از پارسی بلاگ

No Copyright : Because of spreading Islamic thought you can use all files and images.
Design by Bimarefat - Template Name: Dele Shab
Software : Photoshop CS & FrontPage 2003
Powered by Dear "Parsiblog.com"

Clicky