سفارش تبلیغ
صبا ویژن


شهید من



اوقات شرعی

میانبرهای وبلاگ

والپیپرهای مذهبی وبلاگ بیمعرفت

حلقه طراحان
اطلاعات آماری




 RSS 

جستجو در متون
جستجو با گوگل
موضوعات نوشته ها

خبرنامه

برای آگاهی از به روز شدن وبلاگ در خبرنامه عضو شوید.


 

در حال حاضر مطالعه می کنم..



بیت الاحزان
نویسنده: شیخ عباس قمی
ترجمه: آیت الله ناصر مکارم شیرازی


خرید اینترنتی
نظرسنجی

فعلا مورد خاصی بری نظرسنجی وجود ندارد.
لوگوی بی معرفت

زمستان 84 - بیم عرف ت :: طرحی نو در وبلاگستان مذهبی



کد بالا را
Copy کنید و در بین کدهی سیت
خود و در بین تگ هی
Paste ،Body
کنید.

حمایت های اینترنتی


تحریم اسرائیل - Bycott Israel

آرشیو نوشته ها

تابستان 89 [8] |  بهار 89 [4] |  زمستان 88 [16] |  پاییز 88 [10] |  تابستان 88 [4] |  بهار 88 [5] |  زمستان 87 [9] |  پاییز 87 [9] |  تابستان 87 [11] |  بهار 87 [18] |  زمستان 86 [9] |  پاییز 86 [5] |  تابستان 86 [11] |  بهار 86 [8] |  زمستان 85 [26] |  پاییز 85 [17] |  تابستان 85 [24] |  بهار 85 [21] |  زمستان 84 [24] |  پاییز 89 [8] |  زمستان 89 [7] |  بهار 90 [10] |  تابستان 90 [1] |  بهار 91 [2] |  تابستان 91 [2] |  پاییز 91 [1] |  پاییز 92 [6] |  زمستان 91 [1] |  زمستان 92 [1] | 

همسایه ها


مذهبی اسلامی (مداحی های جدید) + مذهبی اسلامی (فیلم و صوت اسلامی) + مذهبی اسلامی (بانک فیلم و صوت اسلامی 2) + خاکریز + دلگویه های غلامعلی مجاهد + غربتکده + دوست اختصاصی + حزب الله + روایت نامه + عشق و مشق + سیمرغ قاف + یا علی جان مددی + شکوفه نرگس + تشنه معرفت + دنیای سه خواهر + عبد زیر صفر + شیعه شناسی + مجله ینترنتی قرآن + کلرجی من + یک آرزو + نغمه های بندگی + لیلة القدر + ?Who + پیامبر اعظم + هیئت منتظرین + دیار رنج + وب نامه + باران عدل + طلبه ای از نسل سوم + محفل یاران + هیئات جوانان عاشوریی + عطشان + به یاد او + حرفهی جوانی + دفتر یادداشت + پشت خطی + معراج + مجنون الحسین + غم دوست + آفاق + صبح ظهور + محبوب + آدینه + شب رو + تشنه + ...


تمامی کسانی که به "بی معرفت" لینک داده اند می توانند از طریق  پیغام خصوصی به من اطلاع دهند تا به منظور قدردانی، لینک آنها در این بخش قرار بگیرد.



 
در صورت تمایل می توانید با قرار دادن تکه کد فوق در بین دو تگ
و
قالب خود،
این لینکستان را در سایت یا وبلاگ خود نمایش دهید. (در صورت بروز هرگونه مشکل، پرسش خود را  از طریق پیغام خصوصی آخرین پست مطرح کنید)




دوشنبه 84 اسفند 29

کیست زینب؟ ماه شبهای علی /  ذکر اعظم روی لبهای علی

قلب زینب، باطن حصن حصین / جلوه ی حیدر امیرالمومنین

در صدایش صوت حیدر منجلی است / خطبه هایش آسمانی، چون علی است

ای فروغ دیدگان مصطفی / معنی آزادگی، روح وفا

کیست زینب؟ جانشین فاطمه / دخت زهرا، بی معلم عالمه

بر حسین بن علی او یاور است / گوییا او خود حسین دیگر است

کل خاک کربلا میخانه ات / کل عشاق حسین دیوانه ات

تکیه گاه کاروان کربلا / باغبان گلشن خون خدا

زینب... عقیلة العرب

اربعین است... اربعین... چه بگویم از آن فراقی که در میان وصال افتاد... چه بگویم از این وصالی که در اربعین آن فراق، آمد؟!
چه بگویم از تنها یادگار به جا مانده از آن بیت نورانی... چه بگویم از غم دل ناخدای کشتی عشق؟!
چه بگویم از زینب بنت علی... چه بگویم از دل خون و قرآن و خیزران و شام ... شام... شام...
چه بگویم؟!
برخیز ای برادر.. حسین... عشقت آمده!
برخیز ای عشق... جانت آمده!
برخیز پسر پیغمبر خدا... برخیز خواهرت به دیدارت آمده...
 
اربعین حسینی رو به همه محبان اهل بیت تسلیت می گم! جا داره خطبه ی امام سجاد رو در روز اربعین براتون نقل کنم. بشیر گوید:
على بن الحسین علیه السلام داخل خیمه بود، بیرون آمد و دستمالى در دست آن حضرت بود که اشک از رخسار مبارکش پاک مى‏کرد، مردى منبرى آورد و آن حضرت بر آن نشست و اشک از دیدگانش جارى بود، صداى مردم به گریه بلند شد و زنان ناله و زارى مى‏کردند و مردم از هر طرف به آن حضرت دلدارى و تسلیت مى‏گفتند، آن منطقه پر از شیون و فریاد شده بود، تا آن که حضرت سجاد علیه السلام با دست خویش اشاره کرد که ساکت شوند و سپس این خطبه را ایراد فرمود:
حمد و سپاس خداوندى را سزاست که پروردگار عالمیان و مالک روز جزا و آفریننده همه خلایق است، آن خدایى که مقامش آنقدر رفیع است که گویا در بلندترین مرتبه آسمانها قرار گرفته (و از دسترس عقل و فکر بلند پروازان بشرى بسیار دور است) و آنقدر به آدمى نزدیک است که حتى زمزمه‏ها را مى‏شنود، او را بر سختیهاى بزرگ و آسیبهاى زمانه و آزار و حوادث ناگوار و مصائب ‏دلخراش و بلاهاى جانسوز و مصیبتهاى بزرگ و سخت و رنج آور و بنیان سوز سپاسگزارم.
اى مردم! خداوند تبارک و تعالى، که حمد مخصوص اوست، ما را به مصیبتهاى بزرگى مبتلا کرد و شکاف بزرگى در اسلام پدید آمد، ابو عبد الله الحسین و عترتش کشته شدند! اهل حرم و کودکان او را اسیر کردند و سر مبارک او را در شهرها و بر نیزه گردانیدند! و این مصیبتى است که همانندى ندارد.
اى مردم! کدامیک از مردان شما بعد از شهادت او مى‏تواند شادى کند؟ ! یا کدام دلى است که به خاطر او محزون نباشد؟ ! و یا کدام چشمى است که بتواند اشک خود را نگاه دارد و آن را از ریختن باز دارد؟! هفت آسمان که داراى بنائى شدید است (1) در شهادت او گریستند، دریاها با امواجشان و آسمانها با ارکانشان و زمین از همه جوانب و درختان و شاخه‏ هاى درختان و ماهیان و لجه ‏هاى دریاها و فرشتگان مقرب و نیز ساکنان آسمانها تمام بر او گریستند.
اى مردم! کدامین دل است که از کشته شدن او از هم نشکافد؟! و یا کدامین دل است که براى او ننالد؟! یا کدامین گوش است که صداى شکافى را که در اسلام پدید آمده بشنود و کر نشود؟! (2)
اى مردم! ما صبح کردیم در حالى که رانده شدیم، از هم پراکنده شدیم و از وطن خود دور افتادیم، گویا ما فرزندان ترک و کابل بودیم، بدون آنکه جرمى کرده یا ناپسندى مرتکب شده باشیم با ما چنین کردند، حتى چنین چیزى را در مورد نیاکان بزرگوار پیشین خود نشنیده ‏ایم، «و این بجز تزویر نیست» .
بخدا سوگند که اگر رسول خدا به جاى آن سفارشها، به جنگ با ما فرمان مى‏داد، بیش از این نمى‏توانستند کارى انجام دهند!! انا لله و انا الیه راجعون. چه مصیبت بزرگ و دردناک و دلخراشى و چه اندوه تلخ و بنیان کنى؟! از خدا اجر این مصیبت را که به ما روى آورده است، خواهانم که او پیروز و منتقم است.(3)

در آخر هم لینک یه کلیپ زیبای اربعین از محمود کریمی رو براتون گذاشتم...یه خصلتی که حاج محمود داره اینه که اربعین ها کم نمی ذاره... حجمش یکم بالاست ولی دانلود کنید! می ارزه... التماس دعا
کربلا آباد شده امروز پاشو ای تشنه لبم ... آب دیگه آزاد شده امروز پاشو ای تشنه لبم / مداح: محمود کریمی
لینک دانلود فایل
3gp این کلیپ تصویری با حجم  2.48 مگابایت
لینک دانلود فایل
swf این کلیپ تصویری با حجم 1.18 مگابایت

پی نوشت:
1
- سوره ص/ 7.
2
- «خبر دهنده‏اى، خبر مرگ بزرگ و سالار مرا داد و دلم را به درد آورد، و با دادن آن خبر مرا بیمار کرد؛ اى چشمان من! اشک بریزید و بسیار بگریید، باز هم اشک بریزید و باز هم بگریید، در سوگ آن کسى که مصیبت او عرش خدا را به لرزه در آورد، و شکوه و جلالت دین را کاست؛ (گریه کنید) بر پسر پیامبر و فرزند وصى او، اگر چه منزل و جایگاه او از ما دور است.»
3- قمقام زخار،ص 581 و اللهوف،ص 84.


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 2:9 صبح | ()نظر

کلمات کلیدی : مداحی و مرثیه برای موبایل

ارسال لینک :





دوشنبه 84 اسفند 29

سلام علیکم:
امروز عید است... گفتم یه معرفتی نسبت به عید نوروز پیدا کنید...مطلب زیر رو از وبلاگ تازه تاسیس زندگی طلبگی پیدا کردم که به نظرم خیلی مناسب اومد:
عید نوروز یکى از سنتهاى ملى و اعیاد ایرانیان است، که از دیرباز مورد توجه بوده و قوم ایرانى ارزش و اهمیت‏ خاصى براى این عید قائل بوده است.
اما براى کسانى که معتقدند همه چیز را باید از منظر دین مورد بررسى و نفى و اثبات قرارداد، این پرسش مطرح است، که آیا دین اسلام و پیشوایان دین نسبت‏ به این موضوع موضع گیرى خاصى داشته ‏اند یا خیر؟ آیا مى‏توان از فنون دینى به چیزى دست ‏یافت که دلالت ‏بر تایید و یا رد این سنت ایرانى از سوى پیشوایان دین کند.
در مجموع مى‏توان گفت که ما در متون روایى شیعه، در موضوع‏ یادشده با دو دسته روایت روبرو هستیم; دسته نخست، روایاتى که سنت ایرانى نوروز، در آنها مورد تایید قرار گرفته و «روزنوروز» مبارک قلمداد شده است. دسته دوم; روایاتى که این سنت را تایید نکرده و آن را سنتى خلاف اسلام شمرده‏اند.
در اینجا براى آشنایى شما عزیزان به نمونه ‏هایى از دو دسته روایات اشاره مى‏کنیم.

1. دسته اول روایات

معلى ‏بن خنیس از امام صادق (ع)، روایتى را نقل کرده که در آن ضمن بزرگداشت نوروز، وقایع مختلف تاریخى برنوروز منطبق شده است. متن روایت ‏یادشده از این قرار است:
معلى بن خنیس گوید: در روز نوروز بر امام صادق علیه ‏السلام وارد شدم، ایشان فرمودند که آیا این روز را مى‏شناسى؟

عرض کردم: فدایت گردم این روز، روزى است که غیر عربها (ایرانیان) آن را گرامى داشته و به یکدیگر هدیه مى‏دهند، امام صادق، علیه ‏السلام، فرمودند: قسم به خانه عتیقى که در مکه هست این (تعظیم و هدیه دادن) ریشه طولانى و قدیمى دارد و براى تو آن را توضیح مى‏دهم تا از آن مطلع شوى، گفتم: اى آقاى من چنانچه این مطلب را از تو بیاموزم براى من بهتر از زنده شدن مردگانم و مردن دشمنان من است. حضرت فرمود: اى معلى! نوروز، روزى است که خداوند در آن از بندگان خویش میثاق گرفت که جز او را عبادت و پرستش نکرده و به او شرک نورزند و به فرستادگان و پیامبرانش و نیز ائمه هدى ایمان بیاورند. نوروز اولین روزى است که خورشید در آن طلوع کرد و باد در آن وزیدن گرفت و در آن روز درخشندگى زمین خلق شد. نوروز روزى است که کشتى نوح بر کوه جودى کناره گرفت و نوروز روزى است که افرادى که از خانه‏ هاى خود خارج شده و به آزمایش الهى از دنیا رفتند، مجددا به دنیا بازگشتند. در این نوروز است که جبرئیل بر پیامبر اکرم، صلی الله علیه و آله، نازل شد و درست در همین روز است که پیامبر اسلام، حضرت على را بر شانه خود گذاشت تا او بتهاى قریش را از بیت الحرام پایین کشید و آنها را درهم شکست.
نوروز روزى است که پیامبر به اصحابش دستور داد تا در مورد خلافت و ولایت مؤمنان با حضرت على (ع) بیعت کنند و در همین نوروز بود که پیامبر، صلی الله علیه و آله، على  (ع) را به سوى جنیان فرستاد براى او از آنان بیعت ‏بگیرد. نوروز روزى است که براى حضرت على بیعت مجدد گرفته شد و نوروز روزى است که حضرت على (ع)، بر اهل نهروان پیروز شد و ذوالثدیه را کشت و نوروز روزى است که قائم ما در آن روز ظاهر مى‏گردد و بالاخره نوروز روزى است که قائم ما در این روز بر دجال پیروز مى‏شود و او را بر زباله ‏دان کوفه آویزان مى‏کند و هیچ نوروزى نیست مگر آنکه ما در آن روز توقع ظهور حضرت حجت، (عج)، را داریم چرا که این روز، از روزهاى ما و شیعیان ما است که عجم (ایرانیان) آنرا گرامى داشته ولى شما آنرا ضایع نمودید ... (2)
آنگونه که از حدیث فوق به دست آمد، روز نوروز پیوند عمیقى با مساله ولایت و رهبرى مسلمانان دارد، از این روى شایسته است که عید نوروز را جشن ولایت دانسته و پیوسته در آن به یاد ظهور منجى عالم بشریت‏ حضرت امام زمان (عج) باشیم.

2. دسته دوم روایات

روایتى از حضرت امام موسى ‏بن ‏جعفر، (ع)، نقل شده که ظاهر آن دلالت ‏بر عدم تایید سنت نوروز از سوى پیشوایان دارد. در این روایت چنین آمده است:
حکایت‏ شده که منصور مجلسی در روز نوروز گرفته بود تا در آن روز تاجگذاری کند و از امام کاظم  (ع) نیز دعوت کرده بود تا در آن مجلس شرکت کنند. حضرت فرمود من اخبار جدم رسول خدا را بررسى کردم و در آنها براى این عید خبرى نیافتم و این سنت ایرانیان است که اسلام آنرا محو کرده است و به خدا پناه مى‏برم که چیزى را که اسلام محو کرده احیاء کنم. منصور در پاسخ گفت: ما این کار را براى اداره (سرگرمى) لشکریان انجام مى‏دهیم و تو را به خداى بزرگ سوگند مى‏دهم که در این مجلس بنشینى و آنگاه حضرت نشست. (3)

مرحوم مجلسى در بحارالانوار روایت‏یادشده را مورد نقد و بررسى قرارداده و مى‏فرماید:
«هذا الخبر مخالف لاخبار المعلى و یدل على عدم اعتبار النیروز شرعا و اخبار المعلى اقوى سندا و اشهر بین الاصحاب‏» (4)
این خبر با اخبار معلى بن خنیس مخالفت داشته و دلالت ‏بر بى‏اعتبارى نوروز از جهت ‏شرعى مى‏کند، اما اخبار معلى از نظر سند قویتر بوده و در نزد اصحاب شهرت بیشترى دارد.
اما توجیهات دیگرى نیز براى این روایت مطرح است که باختصار به آنها اشاره مى‏کنیم:

1. این روایت ‏به احتمال بسیار قوى در مقام تقیه ‏اى بیان شده و حضرت در صدد بیان حکم واقعى عید نوروز نبوده ‏است. زیرا منصور اصرار شدیدى براى حضور حضرت در جلسه داشته و مى‏خواسته از آن بهره بردارى سیاسى کند، اما امام نمى‏خواست از وجودش سوء استفاده شود و حضرت براى اینکه در این جلسه حضور پیدا نکند به دنبال عذرى بوده است. خصوصا که این مجلس براى نظامیان برپا شده بود و از حساسیت ویژه ‏اى برخوردار بوده است.

2. پاسخ دیگر آنکه عید نوروز سنت دیرینه ‏اى بوده و همگان هم از آن اطلاع داشته‏ اند. در صورتى‏که این عید مطلوب اسلام و شرع نبوده، چرا در این رابطه روایت صریح و موثقى وجود ندارد و این مورد از مواردى است که مورد ابتلاء بخش وسیعى از مسلمانان است و در صورتى ‏که حدیث معتبرى وجود داشت، حتما نقل مى‏شد.

3. سومین پاسخ آنکه علما و فقهاى بسیارى آن را تایید کرده ‏اند. به عنوان نمونه احم دبن فهد الحلى مى‏گوید: یوم النیروز یوم جلیل (القدر) و تعیینه من السنة غامض مع ان معرفته امر مهم من حیث انه تعلق به عبادة مطلوبة للشارع و الامتثال موقوف على معرفته (5)
روز نوروز، روز با ارزشى است ولى معین کردن آن در سال مشکل است‏ با اینکه شناخت آن (نوروز) امر مهمى است چرا که عبادتى که مورد نظر شارع است ‏به آن روز تعلق گرفته است و اطاعت آن عبارت متوقف بر شناخت آنست.

پس در نتیجه عید نوروز مورد تایید روایات متعددى است و روایت معتبرى که بر بى‏اعتبارى آن از نظر اسلام دلالت کند، وجود ندارد

آداب دینى عید نوروز

در روایات، اعمال و آداب مختلفى براى این روز بیان شده که خود حاکى از ارزش و اهمیت این روز دارد:

1. طهارت و پاکیزگى
این دستورالعمل شبیه آدابى است که در سایر اعیاد اسلامى رعایت مى‏شود.
قال الصادق (ع) «اذا کان یوم النیروز فاغتسل والبس انظف ثیابک و تطیب باطیب طیبک و تکون ذلک الیوم صائما» (6)
هرگاه نوروز فرا رسد غسل کرده و پاکیزه ‏ترین لباسهایت را پوشیده و از معطرترین عطرهایت استفاده کن و آن روز را روزه بگیر.

2. هدیه دادن
از امیرالمؤمنین على (ع) چنین نقل شده که فرمودند «اتى على (ع) بهدیة ‏النیروز فقال (ع) ما هذا؟ فقالوا یا امیرالمؤمنین الیوم النیروز! فقال (ع) اصنعوان کل یوم نیروزا» (7)
در روز نوروز هدیه‏اى براى امیرالمؤمنین على (ع) آورده شد. حضرت فرمودند:" این هدیه چیست؟" آنان پاسخ دادند:" امیرالمؤمنین امروز نوروز است." امام فرمودند: "هر روز را براى ما نوروز کنید."
در هدیه آنچه مهم است، ارتباط روحى و ایجاد محبت است نه مقدار و کیفیت ... و در این زمینه نباید به تکلف افتاد.
امام صادق (ع) در مورد اهمیت هدیه مى‏فرماید: «تهادوا تحابوا فان الهدیة تذهب بالضغائن.»
به یکدیگر هدیه دهید تا بین شما محبت ایجاد شود زیرا هدیه کینه‏ ها را از بین مى ‏برد.

3. پیامبر اکرم در مورد یاد و ذکر خدا در اعیاد چنین مى‏فرماید: «زینوا اعیادکم بالتکبیر»
اعیاد خود را با یاد و ذکر عظمت‏ خدا زینت دهید.

4. صله رحم و دیدار با دوستان
در این روز ارتباط با بستگان و فامیل از اعمال نیکو و شایسته است، در روایات، نتایج و آثار فراوانى براى صله رحم بیان شده است.
 قال الباقر (ع) «صلة الارحام تزکى الاعمال و تنمى الاموال و تدفع البلوى و تنسى‏ء الاجل‏» (9)
ارتباط با خویشان، اعمال را پاکیزه مى‏کند، دارائیها را افزایش مى‏دهد و بلاها را دور مى‏کند و مرگ آدمى را به تاخیر مى‏اندازد.

اگر افرادى از بستگان قطع ارتباط کرده باشند، مناسب است انسان مؤمن در ایجاد ارتباط پیشقدم شده و به کینه توزیها و وسوسه ‏هاى شیطان پشت پا بزند، رسول گرامى اسلام مى‏فرماید: «صل من قطعک و احسن الى من اساء الیک و قل الحق و لو علیک‏» (9)
با آنکه با تو قطع ارتباط کرده، ارتباط ایجاد کن و آنکس که به تو بدى کرده به او نیکویى بنما و حق را گرچه به ضررت باشد اظهار کن.
علاوه بر دیدار از فامیل، دیدار و زیارت برادران دینى ارزش بسیارى دارد، چنانکه در روایت آمده که زیارت برادر دینى، زیارت خداوند محسوب مى‏شود. قال الصادق (ع) «من زار اخاه فى الله، قال الله عزوجل ایاى زرت و ثوابک على و لست ارضى لک ثوابا دون الجنة‏» (10)
هرگاه کسى برادرش را در راه خدا دیدار کند، خداوند مى‏فرماید: تو مرا زیارت کردى و پاداش تو بر من است و براى تو ثوابى کمتر از بهشت راضى نمى‏شوم.

پى‏نوشتها:
1) سوره بقره(2)، آیه 243.
2) مجلسى محمدباقر، بحارالانوار، ج 56، ص 92
3) بحارالانوار ج 56 ص 100. ابن‏شهرآشوب، المناقب ج 4 ص 319
4) همان.
5) المهذب البارع به نقل از بحارالانوار ج 56 ص 117
6)محمد رى شهرى،میزان الحکمة ج 7 ص 132
7)شیخ صدوق من لایحضرالفقیه ج 3 ص 219
8) بحارالانوار ج 56، ص 100 المناقب ج 4 ص 319
9)محمد رى شهرى میزان الحکمة ج 4 ص 84
10) همان، ج 7 ص 86
11)همان، ج 7 ص 297

از برادر خوبم آقا مهدی عزیز از بابت این متن تشکر می کنم. عید نوروز یه دعایی هم داره که خیلی زیباست: یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و النهار یا محول الحول والاحوال حول حالنا ال احسن الحال ... استاد اخلاقمون می گفت: احسن احوال ، حال امام زمان است! از خدا بخواهید حال شما را مانند حال امامتان کند...
از همه ی این حرفها که بگذریم... اربعین است! چند وقت پیش یکی از دوستانم که با اوضاع ماه خوب انس دارد می گفت: ماه های هجری به هم ریخته است. مگر می شود عاشورا باران بیاید یا اینکه عید نوروز با اربعین مصادف شود! می گفت: هلال ماه در این موقع ماه اینگونه نباید باشد.. این غلط است"
حرفش را رد نکردم.. چون این از وقایع آخرالزمان است که ماهها به هم می ریزد و تشخیص و رویت هلال سخت می شود! که هر سال به خصوص در ماه رمضان این را حس می کنیم.. به هر حال تکلیفی بر ما نیست! آنچه مراجع فرموده اند را اطاعت می کنیم و مناسبت ها را با تاریخ می گیریم ولی شایسته است که انسان مراعات بکند. یعنی اگر فردا را اربعین اعلام کرده اند از یکی دو روز قبل مراعات اربعین را بکند تا از برکات معنوی محروم نشود.

ای خدا... امسال هم به سر رسید.. مولامون نیومد! مولوی شعر قشنگی داره که خیلی با این ایام و حال ما مناسبت داره:
اندر دل من مها دل افروز تویی         یاران همه هستند، لیک دلسوز تویی
شادند جهانیان به نوروز و به عید      عید من و نوروز من امروز تویی

التماس دعا از همه بچه های با معرفت وبلاگ بی معرفت... این خادم رو سیاهتون رو از دعای خیر خودتون محروم نکنید.  یا علی


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 2:6 صبح | ()نظر

کلمات کلیدی : خاطرات

ارسال لینک :





پنج شنبه 84 اسفند 25

سلام علیکم:
پیرو بحثی که در پست گذشته داشتیم قرار شد الویت با سونی اریکسون باشه... تم قبلی که ساختم که یادتون هست؟! اسمش بود "حسین علیه السلام" برای
P910 ... تا الان حدود 250 نفر دانلودش کردن! حالا دو تا تم دیگه ساختم برای K750 و T610 .
اولین تم که برای موبایل مدل
T610 است اسمش رو گذاشتم "السلام علیک یا اباعبدالله" که با رنگ بندی مشکی و قرمز در عکس زیر هم قابل رویت است.
دومین تم برای موبایل مدل K750 است. اسمش رو گذاشتم "یا رسول الله" که با رنگ بندی سبز و سفید در عکس زیر مشاهده می کنید.
برای دریافت این تم ها از لینک های زیر استفاده کنید و اگر هم طریقه استفاده از سیستم دانلود رو نمی دونید از راهنمایی که لینکش رو توی منوی سمت راست وبلاگ گذاشتم استفاده کنید. اگر هم دانلود کردید و توی موبایلتون با گرافیکش مشکل داشتید حتما بهم بگید... اگه جاییش چشم رو اذیت می کرد یا متنی خوانا نبود... حتما بهم بگید.
لینک دانلود تم "السلام علیک یا اباعبدالله" برای T610
لینک دانلود تم "یا رسول الله" برای K750

التماس دعا... یا امیرالمومنین


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 9:48 عصر | ()نظر

کلمات کلیدی : theme های مذهبی برای موبایل

ارسال لینک :





دوشنبه 84 اسفند 22

سلام علیکم:
امروز دیدم که 3 هفته ای از شروع نظرسنجی گذشته و چون از همون اول همین نتایج رو انتظار داشتم؛ تصمیم گرفتم انتهای نظرسنجی رو اعلام کنم و تصمیم نهایی رو هم به اطلاع بازدید کنندگان محترم برسانم.
همانطور که مطلعید ترتیب به این صورت شد : 1- نوکیا (سری 60)  2- سونی اریکسون 3- سامسونگ
خب... از قرار معلوم ما باید اولویت اولمان در درست کردن تم های مذهبی "نوکیا" باشد ولی... اینطور نیست!!!
علت چیست؟
خب... بگذارید داستان خودم و مکاتبات خودم با سایت نوکیا را برایتان بازگو کنم:
همانطور که می دانید متاسفانه اکثر موبایل ها در ایران نوکیاست و گزینه پیشفرض اکثر کسانی که می خواهند موبایل بخرند نوکیاست! من هم به این مساله آگاه بودم و از آنجایی که دوست داشتم برای این موبایل ها تم های مذهبی بسازم در اینترنت به دنبال نرم افزاری برای این کار گشتم. بالاخره نام آنرا پیدا کردم و فهمیدم تنها جایی که در اینترنت این نرم افزار برای دانلود گذاشته شده است سایت نوکیاست. خوشحال شدم... رفتم به انجمن های سایت نوکیا و پس از ثبت نام به دنبال لینک دانلود این برنامه رفتم. وقتی روی لینک کلیک کردم با این پیغام خطا از سوی سایت مواجه شدم:

Download Failure

Request information:

Request ID: 25026
URI: http://sw.nokia.com/id/98a4970d-c344-40c0-9744-292d0a0b94f2/Series_60_Theme_Studio_1_2.1.zip
Error Message: Downloader"s country group below file"s required rating (ADCG)! Required: B, downloader"s: C

Your download could not be completed. Please try again later. If the problem persists, please send feedback.

When reporting errors to us please let us know also these details:

   * name or the URI of the file you were trying to download,
   * exact date and time for downloading,
   * your country and city,
   * your IP address,
   * browser you are using and the version number,
   * request ID above
   * URL of this error page and the error message above and
   * if you are using a download manager (which one).

This information will help us in solving the problem.

فکر میکردم به خاطر شلوغی سایته ، نصف شب.. وسط روز.. هر وقتی که فکر می کردم رفتم ولی باز هم همین پیغام رو می داد. ناچاراً به سایت نوکیا ایمیل زدم و بهشون گفتم که این لینک رو درست کنند. چند روز بعد خانمی به اسم Anne از انجمن نوکیا به من ایمیل زد که ترجمه اش این بود:

سلام
با تشکر از اینکه از سایت ما بازدید کردید. علت دریافت پیغام خطا این است که سیستم سایت ما قادر به تشخیص کشور شما نیست و بنابراین شما را از دانلود منع می کند؛ از کامپیوتر دیگر یا از شبکه کامپیوتری دیگری اقدام کنید.
 با تشکر
Anne / انجمن نوکیا

دیگه چی بگم؟! فکر کنم دستگیرتون شد دیگه... بله... نوکیا هم سیاست آمریکایی رو پیش گرفته. ایران رو تحریم کرده... و روی سایت نوکیا شما اگه از ایران کانکت شده باشید اجازه دانلود هیج نرم افزاری رو از این سایت ندارید. ما هم رگ غیرتمون به جوش اومد و کم نیاوردیم... بهشون ایمیل زدم که : چه دلیلی داره یه شرکت فنلاندی ایران رو تحریم کنه؟! شما فروشگاههای زیادی در ایران دارید... چرا مشتریان خودتون رو آنلاین پشتیبانی نمی کنید؟! و کلی از این حرفها... و در آخر هم گفتم : من آخر این نرم افزار رو بدست می آرم و در جایی تو اینترنت آپلود می کنم تا همه آنرا دانلود کنند!
و جالب اینجاس که بدونید همین الان که این نوشته رو می نویسم این نرم افزار روی هارد کامپیوترمه!! ولی به دلایلی هنوز روی اینترنت نفرستادمش!
از طرف دیگه سراغ سایت سونی اریکسون رفتم. کامل منو پشتیبانی کرد و هر چیزی که خواستم در اختیارم گذاشت... هیچی دیگه! فقط همینو بگم که دیگه حالم از نوکیا به هم می خوره...اینا ما رو آدم حساب نمی کنن اونوقت ما خرمن خرمن ازشون چیز می خریم و پولمونو تو حلقشون می ریزیم و حتی براشون تبلیغ می کنیم و به این و اون سفارش می کنیم که " خواستی موبایل بخری نوکیا بخر!"... واقعا تاسف می خورم...اگر به خاطر آنتن دهی نوکیا میگید والا بلا سونی اریکسون هم با اون فرقی نداره...فقط بعضی موارد نادر که تازه اون مواقع نادر رو فقط کسانی می فهمند که گوشی مرتب دم گوششونه!! نه کسانی که به طور معمول گوشیشون زنگ می خوره! این هم خیلی طبیعیه برای اینکه شرکت مخابرات محترم اکثر تجهیزات مخابراتی رو نوکیا انتخاب کرده و این بدیهیه که گوشی های نوکیا باهاش بهتر سازگار باشه!!!
در نهایت اینکه : از امروز نه تنها خودم شخصا و در حد خودم بسیار بسیار کمتر از قبل نوکیا رو پشتیبانی می کنم! بلکه تا جایی که بتونم تخریبش می کنم... و اگر بخواهید با دلایل منطقی براتون اثبات می کنم که نوکیا آنقدر ها هم که اسم در کرده قوی نیست و پر از ضعف است (اگر خواستید حتما در بخش نظر ها بهم بگید) و از این به بعد تا می تونم برای موبایل های سونی اریکسون تم می سازم و ان شاءالله تا چند وقت دیگه با یاد گرفتن زبان
++C برایش نرم افزار می نویسم. جالبه که بدونین به تازگی سونی اریکسون تصمیم به افزایش فعالیت هایش در ایران کرده و اقدام به استخدام نیرو در ایران کرده (البته به خدا ما رو استخدام نکرده!!) ... کم کم هم سونی اریکسون توی ایران فعال میشه و به امید خدا نوکیا، به ردیف دوم مدل گوشی ها توی ایران نزول می کنه...
سرتونو درد آوردم... ببخشید... همه اش به خاطر نام ایرانه و غیرتی که نسبت به ایران دارم...
در آخر هم فقط می خواستم بهتون نمونه فرم عضویت دو سایت نوکیا و سونی اریکسون رو نشون بدم که در قسمت "
Country"، نوکیا هیچ اسمی از ایران نبرده!!
لینک فرم عضویت انجمن سایت نوکیا
لینک فرم عضویت انجمن سایت سونی اریکسون

نتیجه طرح مذهبی >>
 اولویت اول : سونی اریکسون - دوم : بقیه موبایل ها
البته تعدادی تم و والپیپر هم برای نوکیا می سازم ولی بچه مذهبی ها اگه غیرت داشته باشند بی خیال این نوکیا بشن بهتره..

یا علی


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 6:54 صبح | ()نظر

کلمات کلیدی : خاطرات

ارسال لینک :





سه شنبه 84 اسفند 16

نحوه ی اقامه نماز امام صادق (ع) به روایت "حماد بن عیسی جهنی" وقتی که حضرت او را به علت صحیح نماز نخواندن سرزنش می کند و آنگاه با خواندن 2 رکعت نماز، به او چگونه خواندن نماز را می آموزد. او نماز امام را اینگونه توصیف می کند:
آنگاه امام صادق از جای خود حرکت کرد و رو به قبله ایستاد، انگشتان دستان خود را به هم چسبانید، دستها را به طور مرتب روی ران خود گذاشت، فاصله پاها را به اندازه 3 انگشت باز دست تنظیم نمود، انگشتان پای خود را هم به طور دقیق و منظم رو به قبله قرار داد و با حال خضوع و خشوع الله اکبر گفت و نماز را شروع کرد. آن حضرت ، سوره حمد و قل هو الله را با آرامش و به طور شمرده خواند، انگاه به اندازه یک نفس کشیدن صبر کرد و در حالی که ایستاده و بی حرکت بود، الله اکبر گفت. سپس برای رکوع خم شد و در حال رکوع دو دست خود را به صورتی که انگشتها باز بود روی زانو گذاشت و زانو را طوری عقب داد که در حال خم بودن کمر او صاف شد، به طوری که اگر قطره ای آب یا روغنی روی کمر آن حضرت ریخته می شد، آن قطره آب یا روغن در اثر صاف بودن کمر ریخته نمی شد.
آنگاه حضرت گردن خود را کشیده نگه داشت ، چشم خود را بست، سه مرتبه سبحان الله گفت و بعد ذکر سبحان ربی العظیم و بحمده را به زبان جاری کرد، سپس ایستاد و در حالی که بی حرکت بود ، سمع الله لمن حمده گفت ، سپس دست خود را تا مقابل صورت بالا برد، الله اکبر گفت.
بعد از این مرحله حضرت به سجده رفت، اما قبل از اینکه زانوهای او به زمین برسد، دست خود را روی زمین گذاشت و در حالی که هیچ یک از اعضای بدن او به هم چسبیده نبود و هشت عضو بدن، یعنی پیشانی ، کف دو دست ، سرکنده دو زانو، سر دو انگشت شست پا و سر بینی را ( که مستحب است) روی زمین گذاشته بود، سه مرتبه گقت : سبحان ربی الاعلی و بحمده. آنگاه سر خود را از سجده برداشت، الله اکبر گفت و بر روی ران چپ نشست و روی پای راست را به کف پای چپ گذاشت و استغفرالله ربی و اتوب الیه گفت و سپس در حال نشسته و بی حرکت بودن بدن الله اکبر گفت و برای سچده دوم سر را روی مهر گذاشت.
به هر حال امام سجده دوم را هم بدون اینکه عضوی از بدن را به عضو دیگری بچسباند و نیز آرنج را به زمین بگذارد ، انجام داد و با تشهد و سلام دو رکعت نماز را بدین ترتیب به پایان رسانید و بعد فرمود: ای حماد! این طور باید نماز بگزاری . آری، در حال نماز بازی و به خود ور رفتن نداشته باش، با دست و انگشت خود بازی نکن، یه این طرف و آن طرف نگاه مکن و همچنین از روبرو هم به تماشاگری ، که موجب حواسپرتی تو می شود نپرداز.

منبع : جلوه های نماز در قرآن و حدیث ، ص 162-164


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 7:0 صبح | ()نظر

کلمات کلیدی : معرفت نماز خواندن

ارسال لینک :





سه شنبه 84 اسفند 9

آمد که بر زخم ها نمک بپاشد
آمد که راوی حادثه ای غمناک باشد
آمد که اشک از چشمان ما جاری کند
آمد که بار دیگر دانه های محبت یاران را در دل ما بکارد...
آمد که قلب های زنگار گرفته ما را بشوید
آمد که قیامت را به یاد ما بیاورد
آمد که آخرت را برای ما بخرد
و اینک.. می رود
می رود و از خود زخمی بر دل به جا می گذارد...
محرم!.. تو هم از پیش ما رفتی... خانه دل را با غم رفتن خود رها کردی و رفتی...
من تو را چنان کسی می بینم که در گوش آدمیان فریاد سر می دهد که :
هان ای جماعت! بی تاب باشید.. که مولایتان حسین هنوز هم غم دارد...
ای کاش طنین فریاد تو بر قلبم لرزه بیاندازد و خانه قلبم را ویران کند و قفس تن را بشکاند و مرغ جانم را برباید...
محرم.. وداع با تو سخت است...سخت است...


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 9:32 عصر | ()نظر

کلمات کلیدی : خاطرات

ارسال لینک :





یکشنبه 84 اسفند 7

امروز روز پنجم عزای عمومی است. روز جمعه هم بعد از نماز جمعه رفتیم راهپیمایی...توی راه داشتم با آقا سید صحبت می کردم. توی جلسه 5 شنبه آقای پناهیان شرکت کرده بود. می گفت آقای پناهیان خیلی قاطی بود... و فریاد می زد:" اگه الان ایستادیم و صبر پیشه کردیم و نمیریم تا عراق رو بگیریم فقط به خاطر اینه که رهبرمان دستور صبر داده اند..."
توی راهپیمایی هم زیر پرچم سبز بزرگ بچه های مسجد قدس که روش نوشته بود:" هل من ناصر ینصرنی" حرکت می کردیم.. سینه زنان فریاد می زدیم:
"عزا عزا است امروز روز عزاست امروز
مهدی صاحب زمان صاحب عزاست امروز"
وقتی رسیدم خونه ساعت طرفای سه و نیم بود؛ یه استراحتی کردم و شب هم به عادت همیشه شبای جمعه رفتم کلاس اخلاق... استادمون از یادگارای جنگه... یه بسیجی با صفا و امام رضایی... برامون چهل حدیث امام رو روایت می کنه... خدا برای ما نگهش داره!
حاجی آخر جلسه یه حرفی زد دلمونو سوزوند... فقط همین رو بگم که از شباهت های بین شکستگی گنبد و خاک های اون با حادثه ای که سالها قبل در مدینه اتفاق افتاد... خبر میداد!!
شب هم پیاده تا خونه رفتم...
یه جمعه دیگه تموم شد...سیدی یا صاحب الزمان!!
عَزیزٌ عَلیَّ اَن اَرَی الخَلقَ وَ لا تُری و لا اَسمَعُ لَکَ حَسیساً وَ لا نَجوی... مَتی تَرانا وَ اَراکَ


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 1:29 عصر | ()نظر

کلمات کلیدی : خاطرات

ارسال لینک :





   1   2   3   4      >
+ لینک پست های اخیر: :












هرگونه استفاده از مطالب و فایل های این وبلاگ در جهت نشر فرهنگ دینی موجب امتنان است!!
طراحی: بی معرفت - نام قالب: دل شب
توسط نرم افزار: فتوشاپ CS و فرانت پیج 2003
قدرت گرفته از پارسی بلاگ

No Copyright : Because of spreading Islamic thought you can use all files and images.
Design by Bimarefat - Template Name: Dele Shab
Software : Photoshop CS & FrontPage 2003
Powered by Dear "Parsiblog.com"

Clicky