سفارش تبلیغ
صبا ویژن


شهید من



اوقات شرعی

میانبرهای وبلاگ

والپیپرهای مذهبی وبلاگ بیمعرفت

حلقه طراحان
اطلاعات آماری




 RSS 

جستجو در متون
جستجو با گوگل
موضوعات نوشته ها

خبرنامه

برای آگاهی از به روز شدن وبلاگ در خبرنامه عضو شوید.


 

در حال حاضر مطالعه می کنم..



بیت الاحزان
نویسنده: شیخ عباس قمی
ترجمه: آیت الله ناصر مکارم شیرازی


خرید اینترنتی
نظرسنجی

فعلا مورد خاصی بری نظرسنجی وجود ندارد.
لوگوی بی معرفت

تابستان 87 - بیم عرف ت :: طرحی نو در وبلاگستان مذهبی



کد بالا را
Copy کنید و در بین کدهی سیت
خود و در بین تگ هی
Paste ،Body
کنید.

حمایت های اینترنتی


تحریم اسرائیل - Bycott Israel

آرشیو نوشته ها

تابستان 89 [8] |  بهار 89 [4] |  زمستان 88 [16] |  پاییز 88 [10] |  تابستان 88 [4] |  بهار 88 [5] |  زمستان 87 [9] |  پاییز 87 [9] |  تابستان 87 [11] |  بهار 87 [18] |  زمستان 86 [9] |  پاییز 86 [5] |  تابستان 86 [11] |  بهار 86 [8] |  زمستان 85 [26] |  پاییز 85 [17] |  تابستان 85 [24] |  بهار 85 [21] |  زمستان 84 [24] |  پاییز 89 [8] |  زمستان 89 [7] |  بهار 90 [10] |  تابستان 90 [1] |  بهار 91 [2] |  تابستان 91 [2] |  پاییز 91 [1] |  پاییز 92 [6] |  زمستان 91 [1] |  زمستان 92 [1] | 

همسایه ها


مذهبی اسلامی (مداحی های جدید) + مذهبی اسلامی (فیلم و صوت اسلامی) + مذهبی اسلامی (بانک فیلم و صوت اسلامی 2) + خاکریز + دلگویه های غلامعلی مجاهد + غربتکده + دوست اختصاصی + حزب الله + روایت نامه + عشق و مشق + سیمرغ قاف + یا علی جان مددی + شکوفه نرگس + تشنه معرفت + دنیای سه خواهر + عبد زیر صفر + شیعه شناسی + مجله ینترنتی قرآن + کلرجی من + یک آرزو + نغمه های بندگی + لیلة القدر + ?Who + پیامبر اعظم + هیئت منتظرین + دیار رنج + وب نامه + باران عدل + طلبه ای از نسل سوم + محفل یاران + هیئات جوانان عاشوریی + عطشان + به یاد او + حرفهی جوانی + دفتر یادداشت + پشت خطی + معراج + مجنون الحسین + غم دوست + آفاق + صبح ظهور + محبوب + آدینه + شب رو + تشنه + ...


تمامی کسانی که به "بی معرفت" لینک داده اند می توانند از طریق  پیغام خصوصی به من اطلاع دهند تا به منظور قدردانی، لینک آنها در این بخش قرار بگیرد.



 
در صورت تمایل می توانید با قرار دادن تکه کد فوق در بین دو تگ
و
قالب خود،
این لینکستان را در سایت یا وبلاگ خود نمایش دهید. (در صورت بروز هرگونه مشکل، پرسش خود را  از طریق پیغام خصوصی آخرین پست مطرح کنید)




یکشنبه 87 شهریور 31

یادم باشد قدر بدانم.. خدایی که برای من از نعمتی کم نگذاشت!
یادم باشد قدر بدانم.. خدایی که مرا آفرید و خلقتم را نکو گردانید..
مرا بیهوده خلق نکرد؛ بلکه برایم مبدا و مقصدی معین فرمود..  و ابتدا و انتهای وجود ناچیزم را، ذات مقدس خویش قرار داد و  وجود حقیر مرا به واسطه اتصال به ذات ربوبی خویش گرامی داشت! و از روح خود در من دمید.. و مرا از بهترین مخلوقات خویش قرار داد.
مرا لایق برترین ادیان و والاترین مذاهب دانست.. و به محبت خودش و اولیائش قلبم را جلا داد.

پاک و منزه است خدای خوبی ها، او که عیب های مرا پوشاند و مرا بواسطه معصیتهایم رسوا نکرد..
خوشا به حال غلام و بنده ی ناچیزی چون من، که مولایش در مجازات او، بواسطه سرکشی های بسیارش، عجله نمی کند و متاع اندکش را به گرانترین بها خریدار است!
پاک و منزه است آن ذات مبارک.. که رحمتش را بر غضبش سبقت داد و به همان حکم...  کسی را توان خروج از ملک غفران و مغفرتش نیست!   .. که مغفرتش را گریزی نیست!!
حمد و ستایش مخصوص آن وجود بی مثال، که عطا می کند و منتی نمی گذارد! و عادت و مرامش احسان کردن است!
آن خدای مبدل کننده سیئات به حسنات، آن خدای بی نظیر و بی بدیل...

مولای من!
چه می فهمم که « و ماقدروا الله حق قدره » یعنی چه.. فقط دانم که نصیبم از هر بار خواندنش؛ جز شرمساری نیست و دریافته ام که به راستی تفسیر آن، جز «تقصیر» نیست...

الهی..
تقدیر کن در این شبها از تقصیر خود بسوی وجود بی نقصت، هجرت کنیم..
بخواه برای ما.. که یکبار برای همیشه سوی تو برگردیم... که از رفت و آمد خویش در عذابیم!
به راستی که آرام گاهی برای ما جز در پناه تو نیست...


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 4:15 صبح | ()نظر

کلمات کلیدی : مناجات

ارسال لینک :





جمعه 87 شهریور 22

این نرم افزار که حاصل کار آقای اردشیر ضرغامی است؛ یکی از بهترین نرم افزارهای اوقات شرعی است که امکانات پیشرفته ای نیز دارد. البته درست است که ظاهر این نرم افزار کمی جای پیشرفت دارد ولی اگر از حق نگذریم برنامه نویسی این نرم افزار بر روی پلت فرم جاوا باعث شده که شما بتوانید امکانات حرفه ای این نرم افزار را بر روی 99 درصد گوشی های موجود در بازار نصب کنید.
از امکانات این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- محاسبه اوقات شرعی و محاسبه زمان باقی مانده تا اذان بعدی
- امکان تعویض شهر و حتی ایجاد شهر جدید با دادن مختصات جغرافیایی
- تنظیم هشدارها (پخش اذان صبح، هشدار قبل از اذان صبح یا اذان ظهر یا مغرب، قبل از طلوع خورشید، هشدار بیدار باش)
- تعیین مدت زمان ویبره بهنگام هشدار
- تغییر تاریخ هجری شمسی
این نرم افزار هم اکنون در نسخه 3.8 می باشد . با توجه به اینکه اغلب نرم افزارهای از این دست در اینترنت اوقات شرعی را برای اهل سنت، شافعی و حنفی و ... محاسبه می کنند؛ بر آن شدیم که نسخه ای از این نرم افزار را با حفظ تمام حقوق ناشر بر روی سرور وبلاگ آپلود کنیم و حامی این نرم افزار ارزشی باشیم.
از این پس شما میتوانید آخرین نسخه نرم افزار محاسبه و پخش اذان شیعی را از اینجا دریافت کنید.


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 9:42 صبح | ()نظر

کلمات کلیدی : نرم افزار های مذهبی

ارسال لینک :





پنج شنبه 87 شهریور 14

نرم افزاری که مشاهده می کنید حاصل کار مشترک گروه شباب و شرکت پیشگامان موج موبایل است. این نرم افزار که در ابتدا توسط این شرکت به فروش می رسیده با مساعدت "مرکز توسعه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور" هم اکنون بصورت رایگان برای دانلود گذاشته شده است. با توجه به اینکه این نرم افزار مخصوص مام مبارک رمضان ساخته شده است، بخش های زیر را شامل می شود:
- ادعیه روزانه
- مجموعه کاملی از ادعیه (توسل، کمیل، عهد، فرج، ندبه، سمات، افتتاح، جوشن کبیر، سحر، ابوحمزه ثمالی،دعای ایام هفته، زیارت عاشورا و آل یاسین)
- اعمال شب قدر
- احادیث و روایات با محوریت ماه رمضان

لازم به ذکر است که این نرم افزار در دو نسخه با صدا و بی صدا ساخته شده است که هر دونسخه را از طریق لینک های زیر می توانید دانلود کنید:
نسخه بی صدا ، با حجم 262 کیلوبایت: لینک اول  | لینک دوم (در صورت خرابی لینک اول)
نسخه با صدا، با حجم 3.42 مگابایت: لینک اول


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 5:35 عصر | ()نظر

کلمات کلیدی : نرم افزار های مذهبی

ارسال لینک :





سه شنبه 87 شهریور 12

نرم افزار "میهمان خدا"، توسط بخش فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال 86 عرضه شد. این نرم افزار با محتوای اطلاعات لازم در مورد ماه مبارک رمضان دارای بخش های :
-  ادعیه مخصوص ماه رمضان
- مشاوره تندرستی
- مشاوره تغذیه، مناسبت ها
- زنگ های یادآور اوقات شرعی
 می باشد. "میهمان خدا" با توجه به نوع گوشی ها (ار لحاظ کیفیت LCD برای نمایش متون ریز و درشت و توان محاسبه اوقات شرعی) در 4 نسخه ارائه شده است. در زیر شما راهنمای دانلود 4 نسخه را می بینید. باتوجه به مشخصات گوشی همراهتان نسخه مناسب را دانلود کنید:

نسخه        LCD        توانایی محاسبه اوقات شرعی
1.1            معمولی                دارد                لینک دانلود        لینک دوم (در صورت خرابی لینک اول)
1.2            کیفیت بالا                دارد                لینک دانلود
1.3            معمولی                ندارد                لینک دانلود
1.4            معمولی                دارد                لینک دانلود

البته من خودم شخصا 3 نسخه را دانلود و بر روی گوشی K810 خودم امتجان کردم و در نهایت نسخه 1.2 را برای آن مناسب دیدم. اگر دوستان روی گوشی های K750 یا W800 نسخه ای رو امتحان کردن و جواب گرفتن خبر بدن تا اون رو هم معین کنیم.
در نهایت نسخه 1.1 این نرم افزار بر روی سرور وبلاگ بعنوان پشتیبان آپلود شده ولی در اصل کلیه نسخه ها هم اکنون از طریق سایت mehman.org قابل دانلود هستند.


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 11:45 صبح | ()نظر

کلمات کلیدی : نرم افزار های مذهبی

ارسال لینک :





پنج شنبه 87 شهریور 7

همین ماه رمضان پارسال بود که تیتراژ سریال «ترش و شیرین» را می خواند.. و امسال باز، در نزدیکی ماه رمضان ترانه ای از او منتشر شده (پس از گذشت یک سال و نیم از اجرای آن) که دیگر نه تنها خنده بر لبان روزه داران نمی نشاند! بلکه چون تیری، سینه ی پاک ضمیران عالم را نشانه می گیرد!
او که می رفت به اعتقاد خودش «موسیقی ایران را نجات دهد!» (البته با تمسک به تلفیق موسیقی ایرانی با الگوهای غربی) به نظر می رسد که خود بیشتر به ناجی نیاز دارد!
اصلا بعید نیست.. که پس از گذشت این سال ها، مرکب موسیقی اصیل ایرانی که روزی حکما و افراد عالمی چون فارابی عنان آن را در دست می گرفتند امروز در دست نامحرمانی بیافتد که نه تنها بویی از تهذیب و عرفان و مذهب نبرده اند؛ بلکه می خواهند آن را نجات هم بدهند!
اگر او یکبار حتی لای یکی از کتاب های تفسیر را باز می کرد و درباره آن آیه ای که در این آهنگ خود مرتب آنرا تکرار می کند: «و رتل القرآن ترتیلا» می خواند! فریادش را در حنجره اش فرو می نشاند!
اگر می دانست که خداوند تبارک و تعالی از چه روی در سوره شمس تو را هفت بار قسم می دهد.. دستانش دیگر قوای زخمه زدن بر ساز نداشت!
و ایکاش می دانستی «عم یتسائلون» و «نباء العظیم» از که و چه حکایت می کنند.. و آنگاه می فهمیدی که «خبری بزرگتر» از ساز و فریادی که تو سر می دهی هم هست!!
ایکاش عامل به یکی از همین آیه هایی که می خواندی بودی و بعد از آن شاید دست به ساز می گرفتی!!
ایکاش یکی از آن قسم های خداوندی، در جوهره جانت نشسته بود .. تا بلکه «فالهمها فجورها و تقویها» تو را از سرانجام کاری که کردی آگاه می کرد...
آه... که در این غوغای آخرالزمان چه خوب درک می کند آدمی سخنانی را که رسول خدا (ص) هزار سال پیش به سلمان درباره ی امت آخرین گفت! که « زمانی بر این قوم میاید که قرآن را خوار و خفیف می کنند و اثر آیه های آن بر آنها، جز از حلقومشان فراتر نمی رود!! »
دادگاه و شکایت امروز، اگر دامن نامجو (و یا هر کسی که امروز قرآن را یا زیان و عمل به سخره گرفته) را بگیرد یا نگیرد... باز هم راه گریز هست! ولی دادگاهی غیر از آن هم هست... که دیگر گریزی از آن نیست!

لینک های مرتبط:
+ نوشته مدیریت وبلاگ «پارسی بلاگ» درباره این موضوع
+ دانلود ترانه ای که نامجو خوانده
+ بررسی ابعاد حقوقی این کار آقای نامجو
+ شکایت آقای «عباس سلیمی»، چهره برجسته قرآنی، از نامجو
+ مختصری از زندگینامه نامجو
+ مصاحبه نامجو با نیویورک تایمز درباره سبک اجرایش (انگلیسی)

---------------------------------------------------------------------------------------------------

+ یک جوابیه کوتاه از محسن نامجو در یاست خود ایشان، درباره همین موضوع :

(با تشکر از یک آشنا که این مطلب را کامنت گذاشتند)

------------------------------------------------------------------------------------------

+ آخرین جوابیه آقای نامجو:


برای مشاهده ادامه نامه روی لینک ادامه مطلب کلیک کنید...

ادامه مطلب...

نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 12:40 عصر | ()نظر

کلمات کلیدی : شرحی از کتاب یار

ارسال لینک :





جمعه 87 شهریور 1

ایام نیمه شعبان... خیلی دلم می خواست یه پستی بزنم! یه سری حرف ها رو توش بیارم... ولی خب به دلایلی گفتم شاید خود روز نیمه منتشرشون نکنم بهتر باشه! شعر زیر یه گوشه از اون حرف هاییه که می خواستم بزنم.. که یه شاعر خوش ذوق سروده:

این جشن ها برای من «آقا» نمی شود
شب با چراغ عاریه، فردا نمی شود

خورشیدی و نگاه مرا می کنی سفید
می خواستم ببینمت؛ اما نمی شود

شمشیرتان کجاست؟ بزن گردن مرا
وقتی که گور شد گرهی، وا نمی شود

یوسف! به شهر بی هنران وجه خویش را
عرضه مکن؛ که هیچ تقاضا نمی شود

اینجا، همه من اند؛ منِ بی خیالِ تو
اینجا کسی برای شما، ما نمی شود

آقا! جسارت است؛ ولی زودتر بیا
این کارها به صبر و مدارا نمی شود

تا چند فرسخی خودم، ایستاده ام
تا مرز یاس، تا به عدم، تا «نمی شود»

می پرسم از خودم: غزلی گفته ای؛ ولی
با این همه ردیف، چرا با «نمی شود»؟


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 12:3 عصر | ()نظر

کلمات کلیدی : روزگار انتظار

ارسال لینک :





یکشنبه 87 مرداد 27

نام: طاووس اهل بهشت - با والپیپر متحرک
حجم: 272 کیلوبایت
سازگار با : گوشی های سونی اریکسون K800,K790,K810 (سایر گوشی هایی که اندازه صفحه نمایششان برابر با K800 است.)
از اینجا دانلود کنید


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 7:48 عصر | ()نظر

کلمات کلیدی : theme های مذهبی برای موبایل

ارسال لینک :





   1   2      >
+ لینک پست های اخیر: :












هرگونه استفاده از مطالب و فایل های این وبلاگ در جهت نشر فرهنگ دینی موجب امتنان است!!
طراحی: بی معرفت - نام قالب: دل شب
توسط نرم افزار: فتوشاپ CS و فرانت پیج 2003
قدرت گرفته از پارسی بلاگ

No Copyright : Because of spreading Islamic thought you can use all files and images.
Design by Bimarefat - Template Name: Dele Shab
Software : Photoshop CS & FrontPage 2003
Powered by Dear "Parsiblog.com"

Clicky