سفارش تبلیغ
صبا ویژن


شهید من



اوقات شرعی

میانبرهای وبلاگ

والپیپرهای مذهبی وبلاگ بیمعرفت

حلقه طراحان
اطلاعات آماری




 RSS 

جستجو در متون
جستجو با گوگل
موضوعات نوشته ها

خبرنامه

برای آگاهی از به روز شدن وبلاگ در خبرنامه عضو شوید.


 

در حال حاضر مطالعه می کنم..



بیت الاحزان
نویسنده: شیخ عباس قمی
ترجمه: آیت الله ناصر مکارم شیرازی


خرید اینترنتی
نظرسنجی

فعلا مورد خاصی بری نظرسنجی وجود ندارد.
لوگوی بی معرفت

زمستان 87 - بیم عرف ت :: طرحی نو در وبلاگستان مذهبی



کد بالا را
Copy کنید و در بین کدهی سیت
خود و در بین تگ هی
Paste ،Body
کنید.

حمایت های اینترنتی


تحریم اسرائیل - Bycott Israel

آرشیو نوشته ها

تابستان 89 [8] |  بهار 89 [4] |  زمستان 88 [16] |  پاییز 88 [10] |  تابستان 88 [4] |  بهار 88 [5] |  زمستان 87 [9] |  پاییز 87 [9] |  تابستان 87 [11] |  بهار 87 [18] |  زمستان 86 [9] |  پاییز 86 [5] |  تابستان 86 [11] |  بهار 86 [8] |  زمستان 85 [26] |  پاییز 85 [17] |  تابستان 85 [24] |  بهار 85 [21] |  زمستان 84 [24] |  پاییز 89 [8] |  زمستان 89 [7] |  بهار 90 [10] |  تابستان 90 [1] |  بهار 91 [2] |  تابستان 91 [2] |  پاییز 91 [1] |  پاییز 92 [6] |  زمستان 91 [1] |  زمستان 92 [1] | 

همسایه ها


مذهبی اسلامی (مداحی های جدید) + مذهبی اسلامی (فیلم و صوت اسلامی) + مذهبی اسلامی (بانک فیلم و صوت اسلامی 2) + خاکریز + دلگویه های غلامعلی مجاهد + غربتکده + دوست اختصاصی + حزب الله + روایت نامه + عشق و مشق + سیمرغ قاف + یا علی جان مددی + شکوفه نرگس + تشنه معرفت + دنیای سه خواهر + عبد زیر صفر + شیعه شناسی + مجله ینترنتی قرآن + کلرجی من + یک آرزو + نغمه های بندگی + لیلة القدر + ?Who + پیامبر اعظم + هیئت منتظرین + دیار رنج + وب نامه + باران عدل + طلبه ای از نسل سوم + محفل یاران + هیئات جوانان عاشوریی + عطشان + به یاد او + حرفهی جوانی + دفتر یادداشت + پشت خطی + معراج + مجنون الحسین + غم دوست + آفاق + صبح ظهور + محبوب + آدینه + شب رو + تشنه + ...


تمامی کسانی که به "بی معرفت" لینک داده اند می توانند از طریق  پیغام خصوصی به من اطلاع دهند تا به منظور قدردانی، لینک آنها در این بخش قرار بگیرد.



 
در صورت تمایل می توانید با قرار دادن تکه کد فوق در بین دو تگ
و
قالب خود،
این لینکستان را در سایت یا وبلاگ خود نمایش دهید. (در صورت بروز هرگونه مشکل، پرسش خود را  از طریق پیغام خصوصی آخرین پست مطرح کنید)




دوشنبه 87 بهمن 28

ای مصحف ورق ورق ای روح پیکرم   --   آیا تویی برادر من! نیست باورم!

عقیله بنی هاشم  عقیله بنی هاشم

به نشانه تمام دلهای سوخته، و به قدردانی تمام اشکهای جاری شما عاشقان آن آستان عشق و معرفت، این طرح به دست خادم شما نقش بست..
سینه های کبودتان که بوسه گاه فرشتگان است ولکن اگر قابل بدانبد.. پابوس شما محبان آل الله  هستیم!

برای این خادم سراپا تقصیرتان دعا کنید.. یا علی


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 3:24 عصر | ()نظر

کلمات کلیدی : والپیپرهای مذهبی، حسین بن علی (ع)

ارسال لینک :





دوشنبه 87 بهمن 21

خب.. کی بود میگفت این حرفها چیه؟ جنگ کدومه؟
حالا... خـــوب این مطلب رو بخونید.. می خوام براتون از سامرای اینترنت بگم...
از رتبه اول جشنواره وبسایت های فرهنگی اسلامی...
از تنها پرتال قوی و موسسه فعال در زمینه نشر فرهنگ ناب شیعی به دنیا و نه فقط ایران..
از موسسه ای که برای تک تک معصومین یک وبسایت درست کرده بود..
هر کدام از وبسایت هاش به چندین زبان دنیا ترجمه شده بود و دارای کتابخانه ای بسیار مفید از مقالات و کتابها از نویسندگان بسیار معروف و ارزشی شیعی به زبان انگلیسی بود..
به جرات می تونم بگم که با توجه به نام دامنه ای که انتخاب کرده بود : Al-Shia .com حقیقتا پرچمدار فرهنگ شیعی در اینترنت بود. بله.. موسسه آل البیت..

Al-shia.com  :: پرچمدار فرهنگ شیعه در اینترنت

    موسسه آل البیت سایت Al-shia رو 8 سال پیش روی اینترنت برد.. و با هشت زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی، پرتقالی شروع به کار کرد و در این اواخر آنرا به 30 زبان رساند. دفتر این موسسه طبق آدرسی که من از آنها در آرشیوهایم دارم در خیابان فاطمی قم است. این سایت تونسته بود رتبه خوبی رو توی موتورهای جستجو پیدا کنه و  اخبار راه اندازی بخش های مختلفش توی اکثر خبرگزاری های شیعی در اینترنت پخش میشد. یادمه یکی از آخرین امکاناتی که فراهم کرده بود این بود که نهج البلاغه رو به بیش از 20 زبان دنیا ترجمه کرده بود و روی اینترنت گذاشته بود.
ولی.. امروز می بینیم که با زدن اسم این سایت، صفحه ی زیر ظاهر میشه که دست ساز هکرهای وهابی یا بعثیه؛ که البته شعری هم در آن نوشته شده:

لا تأسفن على غدر الزمان لطالما **** رقصت على جثث الأسود کلابا
لا تحسبن برقصها تعلو على أسیادها **** تبقى الاسود أسودا والکلاب کلابا

که معنی اون یه چیزی توی این مایه هاست:
تاسف مخور بر نیرنگ زمان تا زمانیکه / بر جسدهای سگهای سیاه پایکوبی می کند
مپندار که صدای پایکوبی آن به گوش اربابانشان رسد / چرا که سیاهی، سیاه می ماند و سگ هم سگ

صفحه فعلی بر روی Al-shia.com

با یک جستجوی ساده می تونید بفهمید که در اینترنت این شعر رو به صدام نسبت داده اند و می گویند این شعر مال اوست. نسخه کامل تر اون رو هم می تونید اینجا ببینید. در این شعر صدام خودش رو شیری می دونه که علی رغم اینکه اسیر افتاده ولی غرور خودش رو حفظ کرده!!! و به قول خودش سگان رو لایق جواب دادن نمیدونه...
خب... نظرتون چیه؟!  باز هم می گید جنگی در کار نیست... فکر می کنید شیعه چند تا سایت مثل Al-shia.com داره؟! سایت هایی مثل تبیان در حال حاضر به هیچ وجه موقعیت الشیعه  رو در جهان ندارن.. این رو با مراجعه به آمار و ارقام های اینترنتی می تونید بفهمید. درسته که تبیان بازدیدکننده های زیادی داره و شاید دو سه برابر الشیعه باشه ولی 7.3 درصدرشون غیر ایرانی هستن! ولی تعداد کابران غیر ابرانی الشیعه 62.9 درصد بوده.. «الشیعه» نقش بزرگی در نشر فرهنگ شیعی در جهان داشت. به نظر من هک شدن «الشیعه» توی اینترنت کم از تخریب حرمین در سامراء نداشت..
امروز دشمنان ما شادند.. آیا هنوز شمشیرهای ما در نیامه؟؟ هنوز ما تو خواب غفلتیم؟!! باز هم براتون مطلب دارم.. منتظر بخش چهارم باشید..

راستی توصیه می کنم به هیچ وجه به سایت فعلی Al-shia سر نزنید چون هکر ها Trojan ی بر روی صفحه ی اصلی سایت گذاشته اند که باعث آلوده شدن کامپیوتر شما می شود و اطلاعات شما را از بین می برد.

نوشته های قبلی:
+ جنگ کلیک ها (بخش اول) :  چرا باید وبلاگ بنویسیم؟
+ جنگ کلیک ها (بخش دوم) : خلیج فارس ها...


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 7:1 عصر | ()نظر

کلمات کلیدی : شیعه در اینترنت، وبلاگ نویسی

ارسال لینک :





شنبه 87 بهمن 19

فقط خلیج فارس - just persian gulf


یادتونه اون وقتی که بحث "خلیج فارس" پیش اومد.. چقدر داد و قال شد و چه کارها که انجام نشد. از اعتراض های اینترنتی و اس ام اس ها و نامه های اعتراضی بگیر تا عوض کردن اسم بزرگراه ها و اعتراض های دیپلماتیک.  همه اینها برای چی بود؟! کسی به مرزهای ما تجاوز نکرده بود.. بلکه تنها اسم یک خلیج را عوض کرده بودند و البته باید هم اعتراض می کردیم.. کسی توی این شک نداره..
ولی امروز هم، من براتون یه عکس آماده کردم.. عکس زیر نقشه دنیاست.. ولی با این تفاوت که هر چقدر کشورها سهمشون از اینترنت و تجارت آنلاین بیشتر بوده اون ها رو بزرگتر کشیده و بالعکس. یعنی مرزهای رو بر اساس اینترنت کشیده..
تعجب می کنم.. که چرا اون همه داد و قال رو برای این نقشه نمی کنیم؟!! توی این نقشه خلیج فارس که سهله.. بلکه ایران یه نوار شده!! البته این بار اعتراض رو باید به خودمون بکنیم؛ مرزهای ما رو توی این دنیا گرفتن.. به ما حمله کردن و ما هم دو دستی مرزهامون رو تحویلشون دادیم!!
کجا هستند رزمنده های امروز.. آی اونایی که تو خواب غفلتین.. جنگ امروز ما اینه.. آی بچه شیعه ها.. غیرتتون کجا رفته؟! نمیخواین مرزهامون رو پس بگیریم؟؟!

نقشه جهانی اینترنت در پایان سال 2007


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 12:16 عصر | ()نظر

کلمات کلیدی : شیعه در اینترنت، وبلاگ نویسی

ارسال لینک :





جمعه 87 بهمن 18

جنگ کلیک هابعضی وقت ها.. بعضی ها ممکنه از خودشون بپرسن :
- وبلاگ یعنی چی؟
- چه معنی میده که آدم 4 خط چیز بنویسه و هی پست کنه؟
- چه خبره که هر مناسبتی پیش میاد یه مسابقه وبلاگ نویسی میذارن و جایزه میدن؟

کسانی که این سوالات توی ذهنشون بوجود میاد کاملا واضحه که نمی دونن اصلا وبلاگ نویسی چیه؟! و اهمیت این قضیه توی شرایط فعلی فرهنگی و سیاسی کشور ما و توی این دنیای مجازی چقدره؟
بدیهیه که منظور از این همه داد و قال خود ماهیت "وبلاگ" نیست! بلکه چیزهای دیگه ای پشت پرده این قضیه وجود داره که فعلا وبلاگ نویسی (بعنوان یک ابزار) به دلایل خاصی (که این بار نمی خوایم درباش بحث کنیم) فعلا چاره ی کاره!! بهتر بهتون بگم.. وبلاگ نویسی شاید یه جور مسکّن برای درد امروز ما باشه!! می دونید که مسکّن مریضی رو خوب نمیکنه.. بلکه فقط می تونه درد رو آروم کنه..
در حال حاضر اونچه مسلمه اینه که عنان این شبکه عظیم جهانی دست ما نیست!! هر کشوری توی دنیا بنابر اهمیتی که به این مسئله داده تونسته سهم بیشتر یا کمتری ازش داشته باشه.. و متاسفانه ایران توی این عرصه رقابتی عقب مونده.. بعبارت دیگه میدون رو خالی کرده!!
بله... ما سهممون از اینترنت نسبت به کشورهای دیگه خیلی کمتره! به همین دلیله که نیاز داریم این سهم رو افزایش بدیم..

- چرا باید این سهم رو افزایش بدیم؟
اینترنت چه بخواهیم و چه نخواهیم بر زندگی ما تاثیر خواهد گذاشت.. اینترنت یعنی "ارتباط".. امروزه رسانه ها با استفاده از این ارتباط می تونن مخاطبان جهانی داشته باشند. این یعنی اینکه حرفهای خودشون رو از مرزها عبور بدن.. بعنی اگر تا دیروز 1000 نفر به حرفهاشون گوش میدادن الآن شدن میلیون نفر!!

- خب.. مگه ارتباط چیز بدیه؟
جنگ کلیک هابه هیچ وجه.. این درست همون جنبه مثبت قضیه است! ولی تجربیات ما در پی این سالها نشون داده که اصولا دنیا از این "ارتباط" به نحو احسن استفاده نمیکنه و بیشتر به دنبال جنبه ی منفی اون رفته! به مثال می زنم..
فرض کنید با توجه به سهم زیاد آن ها.. آنها اخبار غلطی را منتشر کنند.. و همه مردم دنیا آنرا بشوند؛ مطمئن باشید با توجه به سهم کم شما از اینترنت کسی صدای شما را نمی شود!! آخر کار هم که معلوم است. آنها برده اند!! ...یعنی هر که سهمش بیشتر بوده برده!
آنها برای انتشار آن کذبیّات، تنها چند کلیک هزینه کرده اند.. بنابراین به راحتی، و بارها و بارها این هرینه را می کنند.. امروز آنها با این کلیک هایشان، فرهنگ و آیین ما را نشانه گرفته اند. بله.. درست فهمیدید.. اینجا جنگی راه افتاده!! جنگ رسانه..
پس دفاع کافی نیست. می بایست از همین ابزار به منظور غلبه بر آنها استفاده کرد.. این همان استراتژی درست است. وقتی بحث، بحث فرهنگ و آیین ملت شد؛ نه فرار کردن صحیح است و نه دفاع کردن کافی!! بلکه می بایست در دل دشمن رفت.
اگر تا دیروز فرار می کردیم.. امروز می بایست دفاع را بیاموزیم... ولی فردا باید به دل دشمن بزنیم..
متاسفانه تا امروز اغلب کارهایی که انجام شده یا فرار بوده.. یا دفاع! "وبلاگ نویسی" هم بیشتر نوعی دفاع است تا حمله! ولی همانطور که گفته شد : "فعلا مسکّن خوبی است!"

- حالا پس چجوری حمله کنیم؟
برای حمله کردن ابتدا می بایست دفاع کردن را یاد بگیریم!! وبلاگ نویسی ابزار خوبی برای یاد گرفتن و تمرین دفاع کردنه. امروز "وبلاگ نویسی" برای ما مزایای خوبی داره.. من جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

I- می تونه از لحاظ کمّی، سهم ایران رو در بعضی حوزه ها افزایش بده.

البته خوبه بدونبد که همین الآن جماعت بلاگرهای ایرانی از لحاظ تعدد و رشد در جهان، در رتبه سوم قرار دارن؛ ولی اگه خودمون به وبلاگستان سری بزنیم متوجه می شیم که درصد کمی از بلاگر ها درباره ی آیین و فرهنگ و مذهب می نویسن.. و از اونها هم خیلی هاشون مخاطب چندانی ندارن! و بنابراین حرفهاشون زیاد شنیده نمیشه!!

II- با وبلاگ نویسی میتونیم قواعد و قوانین این دنیای مجازی رو بهتر بشناسیم.
این فواعد و فوانین درست همون بخش تکنیکی ماجراست. وقتی توی وبلاگستان مذهبی یه سرکی میکشی متوجه میشی که اغلب از اصول و طرز ساخت وبلاگ و علوم مربوط به اون نا آگاهن!! و به همین جهت نمی دونن چجوری می تونن وبلاگشون رو بهتر کنن تا بازدیدکننده های بیشتری داشته باشن.. و این ضعف بزرگیه که باید حتما جبران بشه.

توی پست بعدی حرفهایی دارم برای تمامی کسانی که هنوز باور ندارن این وسط جنگی بپاست.. تا بعد..

یا علی


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 6:9 عصر | ()نظر

کلمات کلیدی : شیعه در اینترنت، وبلاگ نویسی

ارسال لینک :





چهارشنبه 87 دی 18

اسمش رو "ضریح آسمانی" گذاشتم.. والپیپر رو توی دو نسخه ی Wide مخصوص لپ تاپ ها و معمولی طراحی کردم. یه بیت هم بالای کار نوشتم مخصوص همه اونایی که حسین بن علی (ع) توی دلشون خونه کرده..
یا عــلی


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 11:5 صبح | ()نظر

کلمات کلیدی : والپیپرهای مذهبی، حسین بن علی (ع)

ارسال لینک :





سه شنبه 87 دی 17

امروز براتون به کتاب همراه درست کردم که اسمش هست : شهدای کربلا
توی این کتاب 115 شهیدی که در ماجرای قیام امام حسین (ع) بوده اند را یکی یکی نام برده و در حد یک پاراگراف درباره ی پدر و مادر ایشان و نحوه شهادتشان و احیانا گفته های امام درباره ی ایشان توضیحاتی داده است. حجم این کتاب 160 کیلوبایت بیشتر نیست و شما می تونید از اینجا دانلودش کنید و به راحتی روی موبایل خودتون نصبش کنید..
برای شخص خودم خیلی این کتاب جالب بود.. وقتی می دیدم بعضی هاشون مسیحیانی بودند که مسلمان شدند و با امام حسین شهید شدند.. بعضی دیگه فرزندان امام علی (ع) یا امام حسن (ع) بودند.. بعضی غلامان و نوکران بودند مثل غلام ابوذر غفاری.. بعضی دیگه روسای قبائل بودن.. بعضی هاشون از یاران علی علیه السلام بودند که حتی توی صفین با امیرالمومنین بوده اند..
بد نیست حداقل یه مختصری بدونید چه رجزهایی می خوندن و دم آخر.. لحظه ی شهادت چه عشقبازی هایی می کردند.. اینها همان یارانی هستند که حسین بن علی به وفاداری، آنها را می ستود.. اینها همان شهدایی هستند که روز قیامت مقامشان در میان دیگر شهدا والاتر است..


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 9:34 صبح | ()نظر

کلمات کلیدی : نرم افزارهای مذهبی، حسین بن علی (ع)، کتاب همراه

ارسال لینک :





دوشنبه 87 دی 16

والپیپرهای زیادی همین الآن توی اینترنت وجود داره که درباره موضوه عاشورا و کربلاست.. ولی والپیپرهایی که امروز من از توی اینترنت براتون جمع کرده ام یک ویژگی خاص دارن که اونها رو از بقیه تمیز میده. اون ویژگی اینه که توی همشون طراح به جای اینکه چند تا آیتم رو به هم بچسبونه و یه والپیپر درست کنه.. دست به قلم شده و یه نقاشی کشیده.. و روی اون توی کامپیوتر کار کرده..
این دست از کارها نقاشی دیجیتال نام داره که در حال حاضر اوج قدرت گرافیک دیجیتال رو نشون میده.. شاید خوب باشه که بدونید هم اکنون سایت های قدرتمند انگلیسی زبانی وجود دارن که بطور تخصصی روی این دست کارها فعالیت می کنن و کاربران حرفه ای این سایت ها، تابلو نقاشی های دیجیتال بسیاز زیبایی با این تکنیک، آپلود می کنن و به پیشرفت های خیلی خوبی رسیده اند.
در این میان اگر به دنبال کارهای اسلامی و همینطور شیعی بگردید.. متاسفانه کارهای خیلی قدرتمند، کمتر به چشمتون میخوره. حالا در این میان اگه بخواید باز هم ببینید که از ایران چه کارهای توی این زمینه انجام شده.. تعداد بسیار بسیار محدود میشه!
امیدواریم در آینده ای نزدیک، دوستان طراحی که یکم دست به قلمشون خوبه یه همتی بکنن و خودی نشون بدن!

امام و کربلا امام و کربلا امام و کربلا
امام و کربلا امام و کربلا


نوشته شده توسط بیم عرف ت در ساعت 11:37 صبح | ()نظر

کلمات کلیدی : والپیپرهای مذهبی، شیعه در اینترنت

ارسال لینک :





   1   2      >
+ لینک پست های اخیر: :












هرگونه استفاده از مطالب و فایل های این وبلاگ در جهت نشر فرهنگ دینی موجب امتنان است!!
طراحی: بی معرفت - نام قالب: دل شب
توسط نرم افزار: فتوشاپ CS و فرانت پیج 2003
قدرت گرفته از پارسی بلاگ

No Copyright : Because of spreading Islamic thought you can use all files and images.
Design by Bimarefat - Template Name: Dele Shab
Software : Photoshop CS & FrontPage 2003
Powered by Dear "Parsiblog.com"

Clicky